Czy wiesz, że… ?
Wykonując wizualizacje butelek, słojów, innych transparentnych opakowań, w których są płyny pamiętaj o jednej zasadzie.
Pomiędzy obiektem płynu a butelką musi znajdować się przerwa!
Brak przerwy oznacza, że ściany się stykają – będą wyświetlane z charakterystyczną mozaiką.
Najlepszym sposobem zrobienia przerwy będzie przeniesienie przylegającej na zero ściany lub prześwit w operacji Odciśnięcie. Ta ostatnia operacja w ogóle świetnie sprawdzi się w modelowaniu obiektu płynu. Dotyczy to jednak pracy w części wieloobiektowej. Jeżeli stosujesz analogiczną operację w złożeniu, czyli Gniazdo, tam przerwę definiuje się procentowo. Oznacza to tyle, że się ta metoda nie sprawdzi i trzeba przenosić ściany operacją Przenieś.
Przykłady renderingów z użyciem powyższej techniki przedstawiają wybrane obrazki z moich prac.
A w przykładzie poniżej wprawne oko dostrzeże mozaikę na fragmencie łyżki. Oznacza to tyle, że pomiędzy płynem a szklanką jest przerwa, ale pomiędzy łyżką a płynem jej nie ma lub jest zbyt mała.
Zostaw odpowiedź