Two ways to show removing a bolt or nut in an animation

Animations, that can be made in SOLIDWORKS may contain a number of elements.

Today I want to show you a way to show how to screw in or remove a screw, nuts etc.

Method 1.

W mojej ocenie to najprostszy sposób polegający na wykorzystaniu rozstrzelenia w kreatorze animacji. Explosion must combine two types of movement – shift (to the height of the nut) with obrotem (here 5 revolutions).

animacja wykręcenia

animacja wykręcenia

Method 2.

W drugiej metodzie jest więcej pracy. Należy w animacji utworzyć Napędstały ruch obrotowy. Ów napęd musi być skorelowany z przesuwem, którym może być standardowe rozstrzelenie. Ale można ten ruch liniowy przygotować w formie sterowania wiązaniem. Przy czym często się stosuje wiązanie limitu liniowego, albo zwykłe wiązanie odległości. Problematyczny jest fakt, iż w normalnym przypadku nikt nie łączy śruby w złożeniu wiązaniem odległości, tylko wiązaniem common.

Więc w celu wykonania tego sterowania odległością, wcześniej musimy zamienić na wiązanie odległości. Na początku animacji wartość wyniesie zero, a na końcu odległość trzeba zmienić na wartość równą przesunięciu liniowemu. Gdyby nie było tam wiązania, to można również użyć opcji przenieś triadą. Ogólnie przesuw może być zrealizowany na wiele sposobów i trzeba go połączyć z Napędem obrotowym.

animacja wykręcenia

animacja wykręcenia

Leave a Reply

Your email address will not be published.