Dlaczego detal nie leży na podłożu tylko wisi w powietrzu?

Czy wiesz, że… ?

Czasem po włączeniu RealView lub cienia powstaje przerwa pomiędzy podłożem a detalem. Oczywiście wygląda to niedobrze i jeżeli wykonamy rendering, cały realizm zepsuje wspomniany fakt unoszenia się detalu w powietrzu.

Szczególnie w przypadku skomplikowanych modeli, SOLIDWORKS może mieć problem z poprawnym wyliczeniem odsunięcia podłogi.

Nie mniej istnieją dwa narzędzia pozwalające skorygować położenie podłogi względem obiektu 3D. Pierwszym z nich jest przycisk Odsunięcie do geometrii – jego użycie ma sens, jeżeli podłoga jest w dobrej płaszczyźnie lecz nie przylega do dolnej ściany modelu.

odsunięcie podłogi

 

Druga opcja wymaga wstawienia płaszczyzny. Jednak jest ona o tyle uniwersalna, że można ją wykorzystać również w sytuacji, gdy płaszczyzna podłoża jest błędnie ustawiona. Czyli po wstawieniu dodatkowej płaszczyzny (dowolną techniką) można ją wskazać na liście rozwijalnej Wyrównaj podłogę z.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.