Synchronizacja kilku ruchów podczas tworzenia animacji

Czy wiesz, że… ?

Już w podstawowej wersji SOLIDWORKS możesz utworzyć prostą animację. Tak naprawdę może to być zwykła Animacja lub tzw. Ruch podstawowy uwzględniający wzajemne kontakty (ogólnie ma więcej możliwości).

Dziś postanowiłem pokazać, w jaki sposób dokonać synchronizacji ruchu w animacji. Jednak wspomniana synchronizacja może dotyczyć każdego elementu, który może być uwzględniony w animacji. Na przykład, jednoczesne obracanie modelu i ukrywanie komponentu albo jednoczesne powiększanie i rozstrzelenie.

Zobacz przykład.

Jeżeli w tym samym czasie chcesz pokazać ruch kilku części i nie da się tego od razu wykonać w rozstrzeleniu – możesz to zrobić w animatorze. Taka sytuacja będzie mieć miejsce, kiedy są różne kierunki rozstrzelenia.

animacja solidworks

Tworząc animację wybieram w kreatorze Rozstrzel, program rozłoży w czasie poszczególne kroki rozstrzelenia.

animacja solidworks

Żeby wykonać synchronizację należy odszukać odpowiednie klucze i przesunąć je w taki sposób, by dany ruch miał miejsce w tym samym czasie.

animacja solidworks

 

Po synchronizacji wygląda to następująco:

animacja solidworks

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.