Czy wiesz, że… ?
SOLIDWORKS, zwłaszcza w początkowej fazie życia, bywa niestabilny. Dlatego wiele firm absolutnie nie instaluje wersji SP0.
Obecnie pojawił się SOLIDWORKS 2020 SP0, który z pewnością też wymaga dopracowania w kolejnych serwice pack’ach.
W narzędziu SOLIDWORKS Rx znajduje się karta Niezawodność zawiera informacje o sesjach SOLIDWORKS, które zostały przerwane w ciągu ostatnich 60 dni. By dowiedzieć się więcej należy kliknąć na wykresie dziennego podsumowania sesję z ikoną informacji ,następnie możesz przewijać strzałką w lewo lub w prawo z boku wykresu.
Co oznaczają pojawiające się kropki:
- Niebieskie kropki oznaczają, że sesje zakończyły się normalnie.
- Pomarańczowe kropki oznaczają, że sesje zostały przerwane przez użytkownika.
- Czerwone kropki oznaczają, że sesje zostały nieoczekiwanie przerwane (program się “wysypał”).W przypadku sesji, które zostały przerwane przez użytkownika lub zostały przerwane nieoczekiwanie w obszarze Zakończenie sesji znajduje się lista zdarzeń systemu Windows (np. uszkodzenia sterowników lub awarie sieci), które zostały zarejestrowane 5 minut przed przerwaniem. Natomiast w przypadku sesji, które zostały nieoczekiwanie przerwane na karcie Niezawodność wyświetlany jest stos wywołań danej sesji. Jest to lista wywołań wykonanych przez oprogramowanie przed przerwaniem pracy, z modułem i adresem w pamięci każdego wywołania.
W tym obszarze pojawia się informacja, ile sesji miało ten sam stos w ciągu ostatnich 60 dni. Dane te mogą pomóc zidentyfikować powtarzające się problemy, które mogą powodować przerywanie pracy oprogramowania. Na karcie tej wyświetlane są również dane dotyczące zdarzeń instalacji systemu Windows, w tym instalacji sterowników i poprawek systemu Windows.
Podczas tworzenia spakowanego pliku SOLIDWORKS Rx, na karcie Wychwytywanie problemu dane z karty Niezawodność są automatycznie dodawane do pliku zip.