Tekstura 3D, czyli mapowanie wypukłości z pliku graficznego

Tekstura 3D pozwala na utworzenie wypukłości w modelu siatkowym na bazie pliku graficznego. Działa to podobnie jak w mapowaniu podczas renderowania, przy czym w przypadku tekstury 3D powstaje model z realną deformacją.

Zobacz w jaki sposób w trzech krokach utworzyć taką deformację.

1. Zamień model na tzw. siatkowy.

tekstura 3D

 

2. Dodaj wygląd.

tekstura 3D

3. Utwórz Teksturę 3D.

tekstura 3D

Wybierz odpowiednie parametry. Pamiętaj jednak, iż pracując na modelu siatkowym (składającym się z trójkątów), znaczne zmniejszenie rozmiaru czy też duże wygładzenie skutkuje drastycznym wydłużeniem czasu obliczenia tej operacji. Jednocześnie wzrasta rozmiar pliku.

tekstura 3D

Oczywiście model taki nie będzie wygładzony…

Jeżeli chcesz poznać inne techniki pracy z siatkami – zapraszam na moje szkolenia: https://solid-szkolenia.pl/szkolenia-otwarte-1/

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.