Czy wiesz, że… ?
Każdy kto trochę renderuje spotkał się zapewne z tematem gwintów. Jak wiadomo, gwintów fizycznych 3D poza kilkoma przypadkami się nie wykonuje. Modele z takimi gwintami są skrajnie mało wydajne, a ponadto gwinty te nie nadają się do pokazania w rysunkach.
Nie chcę teraz na ten temat za dużo pisać – odsyłam do moich wcześniejszych publikacji.
Dziś natomiast napiszę kilka słów, w jaki sposób pokazać gwinty podczas renderowania w SOLIDWORKS Visualize.
Rozwiązaniem jest tutaj zastosowanie odpowiedniej tekstury zmapowanej na ścianę cylindryczną.
Po zaznaczeniu właściwej ściany należy wybrać Tekstura i dalej Wypukłość.
Teksturę gwintu możesz znaleźć w katalogu SOLIDWORKS.
Następnie należy określić rodzaj mapowania – czyli nałożenia na ścianę. W zakładce Mapowanie tekstury zmień na Cylindryczne i za pomocą obrotów XYZ dostosuj położenie. Zazwyczaj należy obracać o kąt 90 stopni po wzdłuż odpowiedniej osi.
Po wykonaniu renderingu modele sprawiają wrażenie, jakby rzeczywiście posiadały gwint. Pamiętaj, że to rozwiązanie nie jest idealne, ale w większości przypadków wystarczające. Gwinty fizycznie wykonane w modelu są ostatecznością.
Zostaw odpowiedź