Varför är vissa väggar väldigt mörka och andra för ljusa?

Vet du, den där… ?

Podczas pracy w SOLIDWORKS wykonujemy wiele operacji. Czasami jednak model jest tak oświetlony, że utrudnia to wybór ścian i ogólnie pracę.

Jest to związane ze sceną, która mimo tego, że nie wykonujemy renderingów, jest domyślnie zdefiniowana. Ze sceną skojarzone są światła i środowisko. Ale to właśnie światło odpowiada za ten nie zawsze pożądany efekt. Szczególnie może to utrudniać operację w rowkach i podcięciach, gdzie trudno określić czy dana ściana należy do wyciągnięcia dodania czy otworu.

Żeby nierównomierność oświetlenia wyeliminować należy w sekcji Scen, lampor och kameror usunąć wszystkie światła typu: kierunkowe, punktowe czy ogniskowe.

Pozostaje jedynie Światło z otoczenia (nie można go usunąć), które jest imitacją światła dziennego, dzięki czemu równomiernie oświetla cały model 3D. Niestety zazwyczaj po usunięciu świateł model jest zbyt ciemny.

Wówczas należy w edycji Światła z otoczenia przesunąć suwak w prawo.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.