Vet du, że… ?
Podczas pracy w SOLIDWORKS wykonujemy wiele operacji. Czasami jednak model jest tak oświetlony, że utrudnia to wybór ścian i ogólnie pracę.
Jest to związane ze sceną, która mimo tego, że nie wykonujemy renderingów, jest domyślnie zdefiniowana. Ze sceną skojarzone są światła i środowisko. Ale to właśnie światło odpowiada za ten nie zawsze pożądany efekt. Szczególnie może to utrudniać operację w rowkach i podcięciach, gdzie trudno określić czy dana ściana należy do wyciągnięcia dodania czy otworu.
Żeby nierównomierność oświetlenia wyeliminować należy w sekcji Scen, lampor och kameror usunąć wszystkie światła typu: kierunkowe, punktowe czy ogniskowe.
Pozostaje jedynie Światło z otoczenia (nie można go usunąć), które jest imitacją światła dziennego, dzięki czemu równomiernie oświetla cały model 3D. Niestety zazwyczaj po usunięciu świateł model jest zbyt ciemny.
Wówczas należy w edycji Światła z otoczenia przesunąć suwak w prawo.