你知唔知, 那… ?
Podczas renderowania, w szczególności modeli połyskliwych lub metalicznych, kluczowe znaczenie dla efektu końcowego mają krawędzie, na których załamuje się światło. Pozostawienie ostrych krawędzi, tam gdzie w rzeczywistości występują promienie, skutkuje tym, że renderingi nie wyglądają realistycznie.
W skomplikowanych modelach wstawienie fizycznie wszystkich promieni może być pracochłonne.
Jeżeli rozmawiamy o modelu rozwojowym a nie finalnym produkcie, to możemy z tego zrezygnować. Zamiast zaokrąglenia modelu możesz 在屬性中 wyglądu (tryb 高深), w zakładce Iluminacja PhotoView wybrać opcję Zaokrąglij ostre krawędzie.
Dzięki zaznaczeniu pola program obliczy samodzielnie promienie (備註 – wszystkich ostrych krawędzi), co będzie widoczne na renderingu końcowym lub na podglądzie. Oczywiście fizycznie promienie nie będą wstawione.
留言