在草圖中插入藍圖時,請記住一些規則

W niektórych obszarach projektowania CAD możemy wspomóc się obrazkami graficznymi. Obraz w szkicu wstawiamy w menu Narzędzia > 草圖工具.

Oto kilka porad, które mogą ułatwić Ci pracę z bitmapami.

1. Używaj maksymalnie dokładnych obrazków, bez różnorodnego tła, bez pikseli o pośrednich odcieniach szarości. Unikaj skompresowanych plików, ponieważ kompresja pogarsza jakość! Jeżeli granica nie będzie wyraźna, utrudni to obrysowanie lub użycie narzędzia do rozpoznawania.

obraz w szkicu

2. Używaj naturalnych punktów obrazka do jego właściwego spozycjonowania. Obraz oczywiście należy przeskalować, ale po każdym skalowaniu, zmienia się jego położenie. Jeśli grafika jest symetrycznie osadzona w odniesieniu do tła, wykorzystaj punkty środkowe obrazka do jego poprawnego rozmieszczenia.

obraz w szkicu

3. Używaj przezroczystości obrazka. Możesz w tym celu wybrać cały obraz lub wskazać np. wybraną barwę pipetą. Ja w ten sposób częstopozbywam siębiałego tła, które przysłanie mi istniejące fragmenty geometrii 3D. Pamiętaj o tym, o czym pisałem w punkcie pierwszymróżne odcienie tła w zasadzie dyskwalifikuję tę metodę.

obraz w szkicu

 

4. Rysuj zawsze w nowym szkicu, a nie w tym, w którym wstawiono obrazek. Dzięki takiemu podejściu łatwo ukryjesz samą grafikę pozostawiając widoczne kontury szkicu. Co prawda jeżeli obraz i kontur będzie w tym samym szkicuistnieje możliwość wygaszenia samego obrazka. Jednak z wielu względów lepiej rozbić to na oddzielne szkice w drzewie.

obraz w szkicu

 

5. W pakiecie Premium masz do dyspozycji dodatek Autotrace służący do rozpoznawania konturów. W mojej ocenie nie działa on zbyt dobrze, ale w niektórych przypadkach może wspomóc odtworzenie konturów z obrazka. Warunki są dwa, obraz musi być naprawdę dobrej jakości i kształt musi być regularny. Czyli mając wyraźny czarny kontur okręgu na białym tle (lub w odwróconych barwach) – jest szansa powodzenia.

obraz w szkicu

obraz w szkicu

留言

您的電子郵件地址將唔會被公佈.