Typ wymiarów w rysunkach: Rzut vs. Rzeczywisty

你知唔知, 那… ?

W rysunkach SOLIDWORKS istnieją dwa typy wymiarów: Rzeczywisty. Być może nigdy nie zastanawiałeś się po co są te dwie opcjedlatego pokażę to na przykładzie.

Domyślnie podczas wymiarowania w rzutowaniu prostokątnym użyty jest tryb .

rzut

Co się stanie po przełączeniu na Rzeczywisty? Wyświetli się ostrzeżenie i wymiar zmieni wartość lub w niektórych przypadkach znikniew zależności jakie odniesienia podczas wymiarowania zostały wskazane. Lecz dodając go ponownie będzie miał inną wartość.

Po zmianie wygląda to następująco:

rzut vs. rzeczywisty

Wynika to ze sposobu poprowadzenia wymiaru, co doskonale widać po obróceniu widoku w 3D. to wymiar od punktu do punktu zrzutowany na płaszczyznę, natomiast Rzeczywisty wymiar mierzony jest w trójwymiarze.

rzut vs. rzeczywisty

備註! W trybie aksonometrycznym lub izometrycznym (dowolnym nieprostokątnym) domyślnie używany jest tryb Rzutowanie!

rzut vs. rzeczywisty

—————–

另請參見:

等軸測視圖同類似視圖中嘅圖形尺寸

留言

您的電子郵件地址將唔會被公佈.