Site icon SOLIDWORKS BLOG – wszystko o programie SOLIDWORKS

Typ wymiarów w rysunkach: Rzut vs. Rzeczywisty

rzut vs. rzeczywisty

你知唔知, że… ?

W rysunkach SOLIDWORKS istnieją dwa typy wymiarów: Rzeczywisty. Być może nigdy nie zastanawiałeś się po co są te dwie opcje – dlatego pokażę to na przykładzie.

Domyślnie podczas wymiarowania w rzutowaniu prostokątnym użyty jest tryb .

rzut

Co się stanie po przełączeniu na Rzeczywisty? Wyświetli się ostrzeżenie i wymiar zmieni wartość lub w niektórych przypadkach zniknie – w zależności jakie odniesienia podczas wymiarowania zostały wskazane. Lecz dodając go ponownie będzie miał inną wartość.

Po zmianie wygląda to następująco:

Wynika to ze sposobu poprowadzenia wymiaru, co doskonale widać po obróceniu widoku w 3D. to wymiar od punktu do punktu zrzutowany na płaszczyznę, natomiast Rzeczywisty wymiar mierzony jest w trójwymiarze.

備註! W trybie aksonometrycznym lub izometrycznym (dowolnym nieprostokątnym) domyślnie używany jest tryb Rzutowanie!

—————–

另請參見:

等軸測視圖同類似視圖中嘅圖形尺寸

Exit mobile version