你知唔知, 那… ?
加法 掃描到3D pozwala na konwersję chmury punktów lub siatki na modele powierzchniowe. Ale również pozwala na obróbkę i przygotowanie siatki, a następnie ponowny jej zapis w formacie siatki.
Jednym z etapów przygotowania jest Wygładzanie. Przy czym można zastosować globalne – odnoszące się do całości wybranej siatki – lub lokalne.
Lokalne wygładzanie świetnie sprawdzi się do usuwania zbędnych informacji z obrabianej siatki. Przykładem mogą być napisy, oznaczenia z form, logo firmowe itp.
Zaznacz ramką/lassem lub markerem obszar do lokalnego wygładzenia, a następnie przesuń suwak w prawo. Im bardziej przesuniesz, tym wygładzenie będzie większe.
Jeżeli po maksymalnym wygładzeniu widoczne są jakieś szczegóły, to najlepiej jest usunąć dany fragment i załatać w jednym z kroków powstały otwór. Niestety ponowne wygładzenie danego obszaru nie wiele już wniesie.
Lokalne wygładzanie pozwala utworzyć lepszą powierzchnię, ponieważ w miejscu niewygładzonym mogą powstawać zawirowania, i smukłość powierzchni jest zaburzona.