Som ni vet finns det flera kantvisningslägen i SOLIDWORKS. Standard – Cieniowany z krawędziami czy najbardziej wydajny – Skuggad.
Dziś pokażę na podstawie dwóch przykładów różnicę pomiędzy trybami Kantrepresentation a Gömda linjer synliga (ULW). Wiele osób zauważa, są te dwa ostatnie najbardziej niewydajne tryby są zbliżone i różnią się wyłącznie krojem linii zasłoniętych przez model. Tak nie jest…
Exempel 1.
Jeżeli modelujesz na podstawie obrazka, to model zasłania obrazek (dotyczy większości trybów) oprócz jednego). Możesz to jednak zmienić używając Przedstawienia krawędziowego!
Exempel 2.
W modelu odsuwam powierzchnię tworząc powierzchnię środkową. Powierzchnia tego typu może mieć np. zastosowanie w obliczeniach MES jako siatka skorupowa. Ma to wiele innych zastosowań, ale generalnie odsuwając powierzchnię do wewnątrz materiału nie będzie jej widać. Wówczas również warto przełączyć na Kantrepresentation w celu uwidocznienia powierzchni!
Lämna ett svar