你知唔知, 那… ?
Możesz nałożyć odpowiedni plik mapy by uzyskać żądaną chropowatość podczas renderingu.
Raz na czas podczas 訓練 w firmach z branży metalowej, spotykam się z pytaniem o rendering spoin. Oczywiście spoina jak każdy inny obiekt 3D może być poddana fotorealistycznej obróbce, nie mniej wymaga to nieco pracy. Przede wszystkim zależy jaki to rodzaj spoiny, czy liniowa, dookolna czy może położona gdzieś w trójwymiarze po krzywej 3D.
Gdybyśmy poszli na skróty, może odnaleźć w internecie zdjęcia spoin i nałożyć kalkomanię. Jednak kształt naszej spoiny musiałby być identyczny jak na znalezionym zdjęciu, co ogranicza bardzo zastosowanie tej metody.
Druga opcja to zdefiniowanie własnego materiału i wybranie odpowiedniego Wykończenia powierzchni. W tym przypadku możesz użyć istniejącego pliku: C:\Program Files\SolidWorks Corp\SOLIDWORKS\shaders_soft\textures\weldment\weldment.png lub stworzyć własny plik mapy. Cała trudność polega na odpowiednim dobraniu rozmiaru, położenia i na połączeniu w narożnikach. Dlatego zazwyczaj używam wyglądów indywidualnie przypisanym ścianom.
記得, że program mapuje wypukłość na bazie odcieni szarości w pliku graficznym mapy. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, zapraszam do lektury https://solid-podreczniki.pl/produkt/solidworks-2014-modelowanie-powierzchniowe/ (Rozdział 3).
Efekt jaki uzyskałem po kilku minutach pracy zamieszczam poniżej.
留言