Lo sabías, ese… ?
Modelowanie powierzchniowe ma tę zaletę, że możesz o wiele łatwiej formować kształt. Esta es la razón por, że powierzchnia nie ma grubości, a więc mniejsze znaczenie ma tzw. radio mínimo de curvatura. W wielu przypadkach powierzchniami w ogóle da się coś wykonać, a bryłowo nie było by to możliwe.
Jednak i w takim modelowaniu pewne rzeczy można zrobić łatwiej lub na około.
Ejemplo 1.
Coś na wzór ślimaka, nie da się tego wykonać w jednym kroku dlatego, że daną krawędź musisz zaznaczyć dwukrotnie. A zgodnie z zasadą, że zaznaczając coś drugi raz zostanie odznaczone – nie ma to sensu. Oczywiście można oszukać system robiąc linie szkicu/krawędzie do prowadzenia z mikro przerwą pomiędzy.
Ejemplo 2.
Płynne zakończenie smukłej geometrii. Nie da się tego dobrze zrobić w jednym kroku, gdyż elementem końcowym powinien być wówczas punkt. Wszystko, co jest wyciągane do punktu (poza ostrymi kształtami) nie będzie smukłe i płynne. Dlatego w pierwszym kroku/krokach tworzymy główny kształt, a w oddzielnym wykonujemy końcówkę.
Chcesz nauczyć się modelować powierzchniowo?
Polecam podręcznik mojego autorstwa, w którym szczegółowo opisałem wszystkie narzędzia. Oprócz tego pozycja zawiera mnóstwo ćwiczeń z obszaru powierzchni, narzędzi do form oraz tworzenia wizualizacji.