外觀嘅光學參數使人与众不同

你知唔知, 那… ?

W bibliotece SOLIDWORKS znajduje się wiele wyglądów (tekstur) do użycia. Używając zdefiniowanych wcześniej wyglądów można zmieniać ich parametry lub pozostawić domyślne. 看, w jaki sposób zmiana parametrów wpływa na wygląd.

Model testowy do rybka. Chcę uzyskać efekt łuski. Niestety nie posiadam gotowego wyglądu spełniającego wymagania wizualne.

Zatem zmodyfikuję parametry materiału o nazwiedywan kolor1“. Edycji wyglądu dokonasz na kilka sposobów. Jednym z nich jest przytrzymanie klawisza ALT podczas przeciągania wyglądu. Jeśli wygląd został już nadany, można go modyfikować w zakładce Menedżer wyświetlania DisplayManager (drzewo operacji). Możesz również rozwinąć menu kontekstowe po kliknięciu na ścianie i tam wyświetli się cała schodkowa struktura wyglądów, gdzie można je edytować czy usuwać.

Żeby dany wygląd spełniał założenia wizualne, możesz modyfikować rodzaj mapowania (例如. sferyczne, cylindryczne czy płaskie), Kolor/obraz, IluminacjęWykończenie powierzchni.

Wykończenie powierzchni to nic innego jak chropowatość uzyskana na podstawie mapy wypukłości pobieranej z pliku graficznego. Większość wyglądów jest od razu skojarzona z odpowiednim plikiem graficznym definiującym wypukłość/wklęsłość. Oczywiście ich stopień można modyfikować. Można też wybrać własny plik wykończenia powierzchni. W tym przykładzie jednak pozostaje niezmienny, jedynie modyfikuję wysokość wypukłości.

Drugim istotnym parametrem będzie Iluminacja. Tutaj zmieniam w zasadzie wszystko, dostosowując wygląd do oczekiwań.

Finalnie uzyskuję poniższy efekt. 備註! Taki tryb wyświetlania w czasie rzeczywistym wymaga karty z obsługą RealView. Jeżeli chcesz wykonać renderingnależy włączyć dodatek PhotoView 360. Tą metodą możesz uzyskać dużo więcej wyglądów niż w rzeczywistości zawiera biblioteka SOLIDWORKS.

記得, że ustawienia sceny w parze z ustawieniami zaawansowanymi wyglądów pozwalają uzyskać maksymalnie realistyczną wizualizacje produktów.

留言

您的電子郵件地址將唔會被公佈.