Dlaczego jedne ściany są bardzo ciemne a inne zbyt jasne?

Lo sabías, ese… ?

Podczas pracy w SOLIDWORKS wykonujemy wiele operacji. Czasami jednak model jest tak oświetlony, że utrudnia to wybór ścian i ogólnie pracę.

Jest to związane ze sceną, która mimo tego, że nie wykonujemy renderingów, jest domyślnie zdefiniowana. Ze sceną skojarzone są światła i środowisko. Ale to właśnie światło odpowiada za ten nie zawsze pożądany efekt. Szczególnie może to utrudniać operację w rowkach i podcięciach, gdzie trudno określić czy dana ściana należy do wyciągnięcia dodania czy otworu.

Żeby nierównomierność oświetlenia wyeliminować należy w sekcji Escena, luces y camaras usunąć wszystkie światła typu: kierunkowe, punktowe czy ogniskowe.

Pozostaje jedynie Światło z otoczenia (nie można go usunąć), które jest imitacją światła dziennego, dzięki czemu równomiernie oświetla cały model 3D. Niestety zazwyczaj po usunięciu świateł model jest zbyt ciemny.

Wówczas należy w edycji Światła z otoczenia przesunąć suwak w prawo.

Marco de borde en parte

Su dirección de correo electrónico no será publicada.