Lo sabías, ese… ?
Czasem po włączeniu RealView lub cienia powstaje przerwa pomiędzy podłożem a detalem. Oczywiście wygląda to niedobrze i jeżeli wykonamy rendering, cały realizm zepsuje wspomniany fakt unoszenia się detalu w powietrzu.
Szczególnie w przypadku skomplikowanych modeli, SOLIDWORKS może mieć problem z poprawnym wyliczeniem odsunięcia podłogi.
Nie mniej istnieją dwa narzędzia pozwalające skorygować położenie podłogi względem obiektu 3D. Pierwszym z nich jest przycisk Odsunięcie do geometrii – jego użycie ma sens, jeżeli podłoga jest w dobrej płaszczyźnie lecz nie przylega do dolnej ściany modelu.
Druga opcja wymaga wstawienia płaszczyzny. Jednak jest ona o tyle uniwersalna, że można ją wykorzystać również w sytuacji, gdy płaszczyzna podłoża jest błędnie ustawiona. Czyli po wstawieniu dodatkowej płaszczyzny (dowolną techniką) można ją wskazać na liście rozwijalnej Wyrównaj podłogę z.
Marco de borde en parte