Wysunięcie osi do góry – czyli na jakiej płaszczyźnie rozpocząć szkic?

Czy wiesz, że… ?

Możesz z łatwością zmienić orientację w układzie 3D.

Wiele osób zastanawia się, na jakiej płaszczyźnie rozpocząć szkic, żeby model w widoku izometrycznym dobrze wyglądał. “Dobrze” słowem klucz, ponieważ w przypadku słupa energetycznego, samochodu, lodówki czy krzesła biurowego, łatwo wskazać kierunek do góry.

W przypadku np. długopisu, wspornika blaszanego, wentylatora jest nieco trudniej…

Dlatego nie warto się zastanawiać nad wyborem płaszczyzny, gdyż zawsze po narysowaniu modelu czy zbudowaniu złożenia możesz zmienić orientację. Włączając tryb izometryczny możemy tak ustawić rzutnię, by odpowiedni kierunek był do góry.

Czy zawsze oś Z musi być do góry? Nie, chociaż wielu użytkowników trzyma się tego standardu.

Dla kogo ta opcja?

Dla takich osób jak ja, którzy w 99% przypadków pierwszy szkic rozpoczynając na płaszczyźnie przedniej. Wówczas w widoku izometrycznym kierunek do góry stanowi oś Y.

Wysunięcie osi do góry

Żeby zmienić orientację wciśnij Spację i wybierz Wysunięcie osi do góry – po osi Y lub po osi Z.

Wysunięcie osi do góry

Zwróć uwagę na ostrzeżenie, tzn. zmiana kierunku osi do góry wpływa na orientację wszystkich rzutów. Czyli po zmianie inaczej będzie wyglądał zarówno rzut z góry, dołu lewej itp.

Wysunięcie osi do góry

Zmiana orientacji tą metodą ma również wpływ na wygenerowane miniatury w Palecie widoków. Więc ewentualną zmianę należy wykonać przed wykonaniem rysunku.

Wysunięcie osi do góry

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.