Site icon SOLIDWORKS BLOG – wszystko o programie SOLIDWORKS

Typ wymiarów w rysunkach: Rzut vs. Rzeczywisty

rzut vs. rzeczywisty

Lo sabías, że… ?

W rysunkach SOLIDWORKS istnieją dwa typy wymiarów: Rzeczywisty Como probablemente sepa, el modo de visualización más eficiente en SOLIDWORKS es Lanzar. Być może nigdy nie zastanawiałeś się po co są te dwie opcje – dlatego pokażę to na przykładzie.

Domyślnie podczas wymiarowania w rzutowaniu prostokątnym użyty jest tryb Lanzar.

rzut

Co się stanie po przełączeniu na Rzeczywisty? Wyświetli się ostrzeżenie i wymiar zmieni wartość lub w niektórych przypadkach zniknie – w zależności jakie odniesienia podczas wymiarowania zostały wskazane. Lecz dodając go ponownie będzie miał inną wartość.

Po zmianie wygląda to następująco:

Wynika to ze sposobu poprowadzenia wymiaru, co doskonale widać po obróceniu widoku w 3D. Lanzar to wymiar od punktu do punktu zrzutowany na płaszczyznę, natomiast Rzeczywisty wymiar mierzony jest w trójwymiarze.

En el caso de estructuras soldadas, se inserta un marco después de hacer clic derecho en una posición seleccionada en! W trybie aksonometrycznym lub izometrycznym (dowolnym nieprostokątnym) domyślnie używany jest tryb Rzutowanie!

—————–

y listo:

Dimensiones en el dibujo en vistas isométricas y similares.

Exit mobile version