Czy wiesz, że… ?
W bibliotece SOLIDWORKS znajduje się wiele wyglądów (tekstur) do użycia. Używając zdefiniowanych wcześniej wyglądów można zmieniać ich parametry lub pozostawić domyślne. Zobacz, w jaki sposób zmiana parametrów wpływa na wygląd.
Model testowy do rybka. Chcę uzyskać efekt łuski. Niestety nie posiadam gotowego wyglądu spełniającego wymagania wizualne.
Żeby dany wygląd spełniał założenia wizualne, możesz modyfikować rodzaj mapowania (np. sferyczne, cylindryczne czy płaskie), Kolor/obraz, Iluminację oraz Wykończenie powierzchni.
Wykończenie powierzchni to nic innego jak chropowatość uzyskana na podstawie mapy wypukłości pobieranej z pliku graficznego. Większość wyglądów jest od razu skojarzona z odpowiednim plikiem graficznym definiującym wypukłość/wklęsłość. Oczywiście ich stopień można modyfikować. Można też wybrać własny plik wykończenia powierzchni. W tym przykładzie jednak pozostaje niezmienny, jedynie modyfikuję wysokość wypukłości.
Drugim istotnym parametrem będzie Iluminacja. Tutaj zmieniam w zasadzie wszystko, dostosowując wygląd do oczekiwań.
Finalnie uzyskuję poniższy efekt. Uwaga! Taki tryb wyświetlania w czasie rzeczywistym wymaga karty z obsługą RealView. Jeżeli chcesz wykonać rendering – należy włączyć dodatek PhotoView 360. Tą metodą możesz uzyskać dużo więcej wyglądów niż w rzeczywistości zawiera biblioteka SOLIDWORKS.
Pamiętaj, że ustawienia sceny w parze z ustawieniami zaawansowanymi wyglądów pozwalają uzyskać maksymalnie realistyczną wizualizacje produktów.