Konwertowanie chmury punktów lub siatki stl na powierzchnię może stanowić pewne wyzwanie. Z pewnością ma to miejsce, kiedy skanowany detal zawiera wiele ostrych krawędzi.
Po prostu podczas konwersji następuje aproksymacja punktów próbkowania. Inaczej mówiąc, jeżeli generator łącząc punkty tworzy powierzchnię, to w miejscu ostrej krawędzi powstanie “górka”, a powierzchnia będzie wygładzona.
Najłatwiej to zobrazować za pomocą spline, którym łączymy punkty rozstawione w pewnej odległości. Odległość ta jest odpowiednikiem rozdzielczości skanowania w 3D. Jeżeli taki ostry wierzchołek odwzorujemy jednym splajnem, zawsze przed wierzchołkiem będzie lekkie zapadnięcie, a w samym wierzchołku górka. Jeżeli jednak narysujemy dwa splajny stykające się w wierzchołku – powstanie ostra krawędź.
Odpowiednikiem takiego rozwiązania w środowisku SOLIDWORKS byłoby użycie Tworzenia sterowanego. Program odtwarza powierzchnie (np. płaska, okrągła, nurbs) generując je z naddatkiem. Następnie można je wzajemnie przycinać, co pozwala na uzyskanie ostrych krawędzi. Minusem tego rozwiązania jest to, że nie do każdego rodzaju konwersji ten typ tworzenia się nadaje.